Nyt olis tiedossa asunto tai oikeastaan talo. Ei mikään vuokrakämppä vaan talo myytävänä. Pitäisi tehdä päätös, huimaa ja heikottaa. Ei ainoastaan päätös talon ostosta vaan kaikesta ! Päätös joka muuttaa kaiken. Päätös jolla on vaikutuksia meihin kaikkiin. Kysyn itseltäni, olenko valmis ? Teenkö oikein ? Mikä on oikein ? Uskallanko ? Pitäisikö vielä odottaa ? Mitä tästä seuraa ? Pärjäänkö, selviydynkö yksin ? Kestänkö kaiken mitä tästä seuraa ? Onko sittenkin helpompaa vain jäädä ?  

Käyn itseni kanssa puolesta ja vastaan keskustelua. Edut ja hyödyt ihan käytännössä. Joudun luopumaan monesta nykyhetken "etuisuudesta". Jatkossa minun on selvittävä kaikesta itse, yksin. Mitä saan sitten tilalle ? Mielenrauhaa, tasapainoa, tilaa itselleni, mahdollisuuden hengittää vapaasti, olla taas oma itseni. Tietenkin minun on kestettävä sosiaalinen paine joka minuun kohdistuu. Omat vanhempani etunenässä ovat tuomitsemassa tekoni. Niin kävi vuosia sitten kun lähdin ja jätin tämän kaiken.

Lapset joutuvat luultavasti vaihtamaan koulua. Sitä en haluaisi. Muistan kuinka itse jouduin vaihtamaan koulua muuton takia ja vielä kesken lukuvuoden.

Kyllä minua säälittää tuo mieskin. Vihani laantuu aina, niin nytkin. Jäljellä on vain suru. Minun huutamiseni jälkeen mies on ollut taas niin mukava (muka). Silloin minä tulen tunnontuskiin ja mietin, jospa sittenkin, jos kuitenkin tästä vielä jotain tulee. Mutta tiedän, ihminen ei muutu. En muutu minä, ei muutu tuo mies. Hetken aikaa on taas tyyntä, sitten taas myrskyää. En jaksa sellaista. Ja lisää myrskyjä ja räjähdyksiä on varmasti edessä. Miehen ja minun välillä. Tyttären ja miehen välillä, kun tyttö tuosta vielä kasvaa. Merkkejä on jo ilmassa. Miehen suorasukaisuus ja suvaitsemattomuus ja ankaruus, sellainen ei varmasti toimi tyttären kanssa. Tyttären kanssa vaaditaan herkkävaistoisuutta, psykologista silmää, ehkä vähän oveluuttakin. Hän ei taivu pakotteisiin.

En tiedä onko minun masennukseni syy pahaan olooni täällä vai seuraus siitä ?? En tiedä.

Ostin itselleni kaulakorun jonka kuvio merkitsee tasapainoa ja turvallisuutta. Jospa saisin siitä voimaa ja tukea.